Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Córka twórcy Świata Dysku mówi o roli scenarzysty w tworzeniu gier
Rhianna Pratchett, autorka scenariuszy do takich gier, jak: Mirror's Edge, Heavenly Sword oraz wydanego przez niedawno Overlorda II, wypowiedziała się na temat trendów obowiązujących obecnie w branży gier. Przede wszystkim zauważa ona wciąż powracają chęć producentów do czerpania z amerykańskiego kina akcji, co jej zdaniem wcale nie jest dobre, gdyż działa w ograniczający sposób.

Rhianna Pratchett lubi dzielić się swymi opiniami dotyczącymi tworzenia gier. Teraz znamy jej zdanie o kondycji branży, oczywiście z nieco literackiego punktu widzenia. Pratchett twierdzi, że chociaż zwiększyły się powiązania między deweloperem a pisarzem, to wciąż jest jeszcze dość dużo do zrobienia.

Pisarka mówi, że zawód scenarzysty czy twórcy narracji w grze jest nadal czymś relatywnie nowym w ekipach deweloperskich. Wciąż nie wiadomo, w jaki sposób dokładnie wykorzystać talent takich osób i zintegrować je z zespołem innych producentów gry. Konsekwencją tego może być brak porozumienia czy wglądu w prace całego studia, co wiąże się z koniecznością pisania pod presją i na ostatni moment.

Według Pratchett sytuacja się poprawia i więcej scenarzystów jest zatrudnianych w pierwszych miesiącach prac nad produktem. Autorka uważa, że sama miała sporo szczęścia z niektórymi projektami. Problemy branży nie ograniczają się jednak do traktowania po macoszemu pisarzy – kłopot jest także z nimi samymi. Pratchett chciałaby widzieć większą różnorodność w prezentowanych opowieściach.

Zróżnicowane pomysły i treści mogą stać się dziełem właśnie pisarzy i osób odpowiedzialnych za fabuły. Chodzi o specyficzny typ prezentowanych bohaterów, będących przeważnie twardzielami z supermocami. Pratchett ich co prawda nie przekreśla, bo mają oni swoje stałe miejsce, ale stwierdza, że mogą być nudni. Autorka obyłaby się bez tak dużej ilości napakowanych osiłków z gigantycznymi giwerami.

Zdaniem pisarki gry elektroniczne mają ogromny potencjał i trudno jej zrozumieć, dlaczego wciąż funkcjonuje wspominana tendencja do wzorowania się na amerykańskich, niezbyt wyszukanych filmach akcji. Wywiad z Rhianną Pratchett pojawił się w serwisie That VideoGame Blog. Autorka opowiada w nim jeszcze o podkładaniu głosów w grach oraz między innymi o koncepcji pozytywnej głównej bohaterki.

Źródło:
Szymon "Hed" Liebert - GRY-OnLine

th RHp 184443,1.jpg
Klemens
2009-06-28 18:43:25
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow